Inmiddels bestaat deze website zo'n tien jaar en is uitgegroeid tot een bestand
met zo’n kleine veertig artikelen met ruim 25.000 pageviews, over het onderwijs en met name het
vrijeschool onderwijs.
De meeste artikelen sluiten aan bij een stukje actualiteit maar belichten deze vanuit de mens- en onderwijsvisie zoals die voor het eerst is beschreven en toegelicht in 1920 door Rudolf Steiner, de grondlegger van de antroposofie. Het tienjarig jubileum betreft in totaal zo'n dertien verschillende weblogs die gaan over verschillende onderwerpen en thema's, waar in totaal ruim 400 artikelen opstaan. In die tien jaar tijd zijn er in totaal op alle weblogs zo'n 178.700 pageviews geweest. Zoveel leerlingen heb ik in de bijna 40 jaar hoger onderwijservaring niet voorbij zien komen.
Het grote voordeel van een digitaal artikel of website is dat het altijd en overal toegankelijk is voor iedereen. Een krant of tijdschrift verschijnt eenmalig en verdwijnt daarna weer in de vergetelheid.
De meeste artikelen sluiten aan bij een stukje actualiteit maar belichten deze vanuit de mens- en onderwijsvisie zoals die voor het eerst is beschreven en toegelicht in 1920 door Rudolf Steiner, de grondlegger van de antroposofie. Het tienjarig jubileum betreft in totaal zo'n dertien verschillende weblogs die gaan over verschillende onderwerpen en thema's, waar in totaal ruim 400 artikelen opstaan. In die tien jaar tijd zijn er in totaal op alle weblogs zo'n 178.700 pageviews geweest. Zoveel leerlingen heb ik in de bijna 40 jaar hoger onderwijservaring niet voorbij zien komen.
Het grote voordeel van een digitaal artikel of website is dat het altijd en overal toegankelijk is voor iedereen. Een krant of tijdschrift verschijnt eenmalig en verdwijnt daarna weer in de vergetelheid.
Hier op internet kun
je er als auteur ook altijd weer bij en soms nog aan de tekst wat schaven of er
actuele zaken aan toevoegen. Dat maakt het meer "up-to-date" en
relevanter.
Mijn vrouw heeft als
bovenbouwleerkracht Engels een aantal jaren gewerkt aan de Vrije school Brabant
totdat de kinderen geboren werden. Later is zij weer ingestapt in de
basisschool De Regenboog als remedial teacher en tot aan haar pensioen op de
middelbare vrijeschool Novaliscollege.
Als docent in het
hoger onderwijs heb ik me ook altijd een vrije school leraar gevoeld omdat de
vakken, thema’s of onderwerpen, maar ook
de taken of opdrachten en zelfs de wijze van beoordeling en toetsing geheel
door mij bepaald werden. Natuurlijk was er wel collegiaal overleg , maar vooral ook autonomie voor de academische geschoolde docent. Op basis van de officiële accreditatie iedere zes
jaar is er ook niet ingegrepen in het curriculum en ook niet vanuit de directie. Dat is van grote betekenis voor de kwaliteit van het onderwijs.
De meest populaire en top drie van dit weblog zijn de onderstaande artikelen:
De nummer 1 met 2183 bezoekers is:
De nummer 2 met 1174 bezoekers is:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten